Dieta glikemiczna co to jest?

dieta glikemicznaDieta Glikemiczna różni się tym od innych diet, że możemy stosować ją nawet cale życie. Nie musi być ona "dietą", może być po po prostu stylem/sposobem odżywiania się.
Opiera się na indeksie glikemicznym, jako, że każdy produkt ma swój ładunek glikemiczny. Produkt zachęcany do stosowania w diecie musi być łatwo przyswajalny przez nasz organizm, dlatego musimy je ostrożnie dobierać.

Spokojnie jednak! Nie wymaga to od nas wyrzeczeń, dlatego postaram się to lepiej opisać.

Gdybyśmy mieli opisać mniej więcej posiłek tej diety, rozkładamy to tak:

1. Coś z nieprzetworzonych węglowodanów.
Możemy to różnie nazywać, ale to są rzeczy, jakie jemy na co dzień, a które odpowiednio przyrządzone nie idą w miejsca, których nie chcemy. Do takich produktów należą: makaron pełnoziarnisty, przetwory z mąki pełnoziarnistej (ja np. robię chleb – przynajmniej wiem, co jem!), ziarenka, owoce (np. zamiast soków lepiej pić koktajle)

2. Do naszych węglowodanów musimy dorzucić trochę mięsa, którym mogą być chudy kurczak, rybka,wołowina.

3. kolejnym punktem są dodatki, analogicznie do przeciętnego obiadu, sałatka. W tym punkcie możemy wymienić rzeczy na bazie tłuszczy jak orzeszki, oliwa z oliwek, czy awokado.

Proporcje 1-2-3 to 4-3-3 części.

Po kilku pierwszych zdaniach, możemy stwierdzić, że jedzenie może być smaczne, nasze kubki smakowe nie cierpią, a my jemy rzeczy, które po prostu mają niski indeks glikemiczny !

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz