Sola w duszonych pomidorach

Delikatne mięso soli pieczonej na grillowanych pomidorach. Oliwa i bazylia nadają potrawie włoski smak i dostarczają tłuszczy niezbędnych do rozpuszczania witamin.

Pomidory – źródło wielu składników odżywczych, przede wszystkim potasu sprzyjającego poprawie krążenia. Zaletą pomidora jest jego niski indeks glikemiczny. Pomidory są źródłem tzw. przeciwutleniaczy, które biorą udział w zapobieganiu chorobom układu krążenia. Są zasobem witamin (głównie C i E) i składników mineralnych (wspomnianego już potasu, ale też wapnia).

Sola – posiada duże ilości witaminy A i D, a także minerałów, takich jak potas, fosfor, wapń, magnez, sód. Ryba ta jest bogata w kwasy tłuszczowe OMEGA-3, które obniżają poziom „złego” cholesterolu LDL a podwyższają poziom „dobrego” cholesterolu HDL.

Składniki:

sola
bazylia
pomidory
czosnek
cebula
masło
olej rzepakowy
oliwa z oliwek
makaron pełnoziarnisty Misura

Sposób przygotowania:

Pomidory kroimy na cząstki i dusimy na oleju rzepakowym i maśle z bazylią, cebula i czosnkiem, solimy i pierzymy do smaku. Solę w 3 kawałkach maczamy w posolonym jajku i smażymy na oleju rzepakowym, szybko. Po usmażeniu wykładamy na ręcznik papierowy, aby odsączyć tłuszcz. UWAGA 100g soli po usmażeniu waży 90g. Makaron wrzucamy na gotującą, lekko posolona wodę, gotujemy nie dłużej niż 8 min. odcedzamy i przelewamy niewielką ilością oleju rzepakowego.

Danie znajduje się w menu cateringu dietetycznego Fit and eat.

Przygotowanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*