Papryka nadziewana dzikim ryżem

Danie uzupełnia zapotrzebowanie naszego organizmu na węglowodany i białka – idealne po wyczerpującym treningu.

Papryka czerwona – Bogata w beta-karoten, cenne źródło witaminy C, wzmacnia naszą odporność, a także pomaga w walce z oznakami procesu starzenia się, w tym ze zmarszczkami. Dodatkowo zawiera rutynę, związku uszczelniającego naczynka krwionośne.

Mięso drobiowe (pierś z kurczaka, pierś w indyka) – źródło białka pochodzenia zwierzęcego o dużej wartości odżywczej, charakteryzuje się korzystnym stosunkiem kwasów tłuszczowych nienasyconych do nasyconych w porównaniu z innymi rodzajami mięsa. Jest bogatym źródłem witamin z grupy B, witaminy C, potasu i magnezu.

Pestki z dyni – przeciwdziałają chorobom prostaty oraz niszczą pasożyty układu pokarmowego. Dzięki dużej zawartości cynku oraz witamin A i E pozytywnie wpływają na skórę – zapobiegają opryszczce, trądzikowi, przyspieszają gojenie się ran. Pestki z dyni wzmacniają barierę immunologiczną. Zawierają również witaminy płodności – tokoferole.

Składniki:

Papryka    
Ryż basmati
Ryż dziki
Pierś z kurczaka
Pieczarki    
Natka pietruszki
Pestki dyni
Cebula

Sposób przygotowania:

Ryż ugotować na sypko (uważać aby nie rozgotować), wymieszać ryż basmati z dzikim. Kurczaka pociąć na drobne kawałki i podsmażyć na oleju rzepakowym. Pokrojone pieczarki również podsmażamy z cebulą, nie zadługo, aby nie straciły objętości, mieszamy kurczaka z pieczarkami, sprażonymi pestkami dyni i drobno posiekaną pietruszką. Paprykę kroimy na pó i wydrążamy pestki; faszerujemy ryżem kurczakiem, pietruszką, cebulą, pieczarkami. Całość zapiekamy ok 10 minw temp. 180 st C.

Danie znajduje się w ofercie menu cateringu dietetycznego w Warszawie – Fit and eat.
 

Przygotowanie

catering dietetyczny

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*