Łosoś w warzywach z brokułami

catering dietetyczny warszawaŁosoś – naturalne źródło koenzymu Q10 likwidującego wolne rodniki, co opóźnia proces starzenia się skóry, utrzymuje w dobrym stanie tętnice oraz poprawia wydolność fizyczną organizmu. Spożywanie łososia, bogatego w kwasy tłuszczowe OMEGA-3, wzmacnia serce i chroni mózg.

Brokuł (IG 15) źródło witaminy C – pod względem jej zawartości przewyższa owoce cytrusowe. Zawiera także witaminy A, B i PP oraz magnez, fosfor, żelazo, wapń i chrom (pomaga w leczeniu cukrzycy). Zmniejsza ryzyko chorób serca, ponieważ zawarte w nim antyoksydanty zapobiegają działaniu wolnych rodników. Związki mineralne i witaminy mają pozytywny wpływ na gospodarkę wapniową, opóźniając proces starzenia się kości.

Cukinia (IG 15) bogate źródło witamin (C, A, K i z grupy B) oraz składników mineralnych (magnez, potas i żelazo). Pozytywnie wpływa na układ krążenia i pokarmowy.

Zapoznaj się z Tabelą produktów o indeksie do 50.

Składniki:

łosoś
imbir
kolendra
brokuły 100 g
cukinia 60 g
seler naciowy 40 g
masło 5 g
pietruszka naciowa
orzechy laskowe 5 g
oliwa z oliwek
makaron pełnoziarnisty Misura

Sposób przygotowania:

Łososia dzielimy na długie kawałki, wykładamy na blachę, posypujemy świeżą kolendrą i pociętym w kawałki imbirem. Wsadzamy do pieca na 180st, pieczemy, aż się zetnie nie wysuszając ryby ok. 10 min. Makaron wkładamy na wrzącą lekko posoloną wodę i gotujemy nie dłużej niż 8 min. Odcedzamy makaron i przelewamy odrobina oleju, aby się nie skleił. Warzywa: brokuły, cukinia, seler naciowy, tniemy w kawałki, gotujemy na twardo, a następnie blanszujemy na patelni na maśle z pietruszką naciową. Uwaga, aby warzywa, się nie rozpadały, robimy to szybko wciąż mieszając. Warzywa polewamy oliwą.

Danie znajduje się w ofercie menu cateringu dietetycznego w Warszawie – Fit and eat.

Przygotowanie

catering dietetyczny warszawa

Tagi: , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*