Sport podczas odchudzania

Każda dieta redukcyjna niesie za sobą konieczność rezygnacji z niezdrowych przekąsek, fastfoodów i słodyczy. Nowy, zdrowy sposób odżywiania pomaga w zmianie złych nawyków, ale bardzo rzadko sama dieta wystarcza by zgubić zbędne kilogramy.  Bardzo ważną częścią cyklu redukcyjnego jest włączenie do planu dnia odpowiedniej dawki ruchu. W diecie glikemicznej, bogatej w białko i węglowodany złożone, sport przyspiesza utratę kilogramów, poprawia samopoczucie, wpływa pozytywnie na wygląd skóry  i podkręca metabolizm. Codzienna dawka endorfin motywuje lepiej niż tabliczka czekolady, a efekty, które przychodzą szybciej, nakręcają do dalszego odchudzania. Stawiając sobie sportowe wyzwania każdego dnia zbliżamy się do upragnionego celu przy okazji wzmacniając kondycję i poprawiając stan zdrowia. Czy trzeba nam czegoś więcej?

Niezwykle ważną kwestią  nie tylko podczas diety jest właściwy dobór ćwiczeń. Największym błędem wszystkich rozpoczynających przygodę z odchudzaniem jest przeforsowanie i wykonywanie trudnych, złożonych ćwiczeń, które skutecznie zniechęcają do sportu. Zakwasy następnego dnia po wysiłku bez rozgrzewki uniemożliwiają aktywność sportową. Koło się zamyka, sport kojarzy się wyjątkowo źle, a ten oglądany w telewizji niestety nie sprawi, że nasza sylwetka nabierze kuszących kształtów.

Aby poprawić swoją kondycję i pracować nad sylwetką nie potrzebny jest ci drogi karnet do klubu fitness, mnóstwo specjalistycznego sprzętu czy prywatny trener. Owszem, warto zasięgnąć porady lekarza lub eksperta fitness jeśli cierpisz na schorzenia związane ze stawami lub krążeniem albo startujesz z bardzo dużej wagi. W każdym innym przypadku wystarczy zdrowy rozsądek i wiedza, którą możesz zdobyć korzystając z Internetu. Przykład? Zwykły spacer. Mogłoby się wydawać, że nie zrobi wiele dobrego dla redukowania tłuszczyku zgromadzonego wokół bioder, a jest przecież zupełnie inaczej. Wystarczy spacerować w różnych tempach łącząc naprzemiennie szybki marsz z normalnym krokiem. Taki wysiłek nie obciąża zbytnio stawów, a regularnie stosowany przyniesie efekty. Kolejną, bardzo przyjemną formą sportu dla odchudzających się jest korzystanie z basenu. Woda przy okazji wymasuje nasze ciało dzięki czemu będziesz czuć się doskonale. Jeżeli nie przepadasz za tłumami na basenie wybierz się na pływalnię rano.

Wielbiciele aktywności na świeżym powietrzu koniecznie powinni wyposażyć się w rower, który jest ogromnym sprzymierzeńcem podczas odchudzania. Regularna jazda na rowerze wysmukla uda, biodra i pośladki. Podobne efekty przynoszą rolki czy popularne ostatnio nornic walking, najlepiej z koleżanką.

W deszczowe dni również nie rezygnujemy z aktywności. Wystarczy włączyć płytę z ćwiczeniami lub skorzystać z filmików umieszczonych w sieci i własny pokój stanie się naszą prywatną salą treningową. Nie posiadasz hantli ani profesjonalnej maty? Wystarczą dwie butelki wody i kawałek podłogi.  Dla większej mobilizacji do wspólnych ćwiczeń zaproś przyjaciółki. Wybierzcie się na fitness do osiedlowego klubu sportowego. Miłe towarzystwo pozwoli zapomnieć o zmęczeniu i litrach wylanego potu.

We wszystkich formach aktywności, począwszy od zwykłych spacerów, a zakończywszy na profesjonalnym bieganiu ważne są regularne treningi. Odpowiednia motywacja, przestrzeganie diety i systematyczność doprowadzą nas do upragnionej wagi i poprawią samopoczucie. Warto spróbować!

Przygotowanie

konsulatcje dieta glikemiczna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*