Dieta glikemiczna okiem specjalisty

catering dietetyczny warszawaWiele badań na temat leczenia i zapobiegania cukrzycy wskazuje na ogromną rolę indeksu glikemicznego w sposobie żywienia. Indeks glikemiczny to wskaźnik, który określa wzrost poziomu cukru we krwi po dwóch godzinach od zjedzenia danego produktu. Razem z pojęciem indeksu glikemicznego często pojawia się określenie zwane ładunkiem glikemicznym. Za ładunek glikemiczny uznaje się metodę oceny zawartości węglowodanów w pożywieniu. Opiera się na dwóch zmiennych wartościach: wartości indeksu glikemicznego (IG) oraz rozmiarze standardowej porcji.

Ładunek glikemiczny to stosunkowo nowy sposób na obliczanie wpływu spożywanych węglowodanów biorący pod uwagę indeks glikemiczny, ale dając znacznie większy obraz niż sam indeks. Wartość IG informuje nas o tym, jak szybko określone węglowodany zmienią się w cukier. Nie informuje natomiast o tym jak wiele węglowodanów znajduje się w porcji określonego produktu. Bardzo istotne jest więc poznanie zarówno indeksu glikemicznego i ładunku glikemicznego po to, aby zrozumieć wpływ jedzenia na poziom cukru we krwi.

Spożywanie potraw o niskim indeksie glikemicznym jest zdrowe i wspomaga odchudzanie, podczas gdy spożywanie potraw wysokoglikemicznych wpływa negatywnie na organizm oraz wskazówkę na wadze – tak wyglądają główne założenia dotyczące diety. Do głównych zalet diety glikemicznej możemy zaliczyć brak uczucia głodu. Nie musisz odmawiać sobie przyjemności płynącej z jedzenia: wystarczy, że zdecydujesz się na posiłek zgody z tabelą produktów o IG  50. Przykład: grillowana pierś kurczaka z warzywami lub ryba na parze z sosem czosnkowym. Dieta glikemiczna buduje świadomość właściwego odżywiania się, uczy nowego, zdrowego trybu życia, który można bez obaw stosować do końca życia. Dieta glikemiczna jest skuteczna i odchudza, pozwala usprawnić metabolizm, jest polecana osobom chorującym na cukrzycę, uczy regularności w spożywaniu posiłków.

Do wad diety można zaliczyć konieczność pieczołowitego dobierania dozwolonych produktów. Sporo czasu może zająć również przeanalizowanie menu pod kątem niskiego IG i dłuższe niż zazwyczaj przygotowywanie posiłków. Każda dieta wymaga od nas pewnych ograniczeń – na diecie glikemicznej należy zrezygnować z produktów, które w gruncie rzeczy nie są wartościowe dla organizmu.

Przygotowanie

catering dietetyczny warszawa

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*