Dieta glikemiczna na wynos

catering dietetyczny warszawaCoraz częściej większość dnia spędzamy poza domem, w biegu. Praca, zajęcia na uczelni powodują, że ciężko wygospodarować czas na powrót do domu i przygotowanie posiłku zgodnie z założeniami diety glikemicznej.  Mimo trudności  związanych z nawałem obowiązków nie wolno tracić motywacji i ratować się posiłkami, które tylko pozornie zaspokoją apetyt. Produkty o niskim indeksie glikemicznym powodują, że poziom cukru we krwi nie wzrasta gwałtownie, a my nie rzucamy się łapczywie na mało wartościowe przekąski tylko po to, by zahamować uciążliwy głód.

Dla potrzeb osób odchudzających się, które nie mają czasu na przygotowywanie posiłków zgodnie z zasadami diety glikemicznej i nie tylko, powstały profesjonalne firmy cateringowe oferujące zdrowe posiłki z dowozem do domu. Każdego dnia, o ustalonej porze, kurier dostarcza pod nasze drzwi pięć porcji dań złożonych z produktów o niskim indeksie glikemicznym, które powinniśmy zjeść dzieląc je na śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację. Taka forma prowadzenia diety ustrzeże nas przed odstępstwami od nowego trybu odżywiania – skład dań skonsultowany z dietetykiem pozwoli zgubić kilogramy bez konieczności poświęcania czasu na zajęcia w kuchni. Mimo wielu niewątpliwych zalet, catering dietetyczny ma pewne wady: największą z nich jest niestety dość wysoka cena takich usług.

Dla wszystkich tych, którzy wolą stołować się w domu, a tylko czasami jadają poza domem pozostaje wybór właściwych potraw w barach i restauracjach serwujących zdrowe i dietetyczne dania. Coraz częściej w polskich miastach pojawiają się miejsca, w których można zjeść zdrowy, lekki posiłek dopasowany do zaleceń poszczególnych diet. Szefowie kuchni dostrzegli potencjał takich rozwiązań ku uciesze wszystkich dbających o linię. Jest lekko, smacznie i zgodnie z zasadami. Co robić jednak, kiedy w pobliżu nie mamy restauracji serwującej odchudzone menu?

Jeżeli nie macie dostępu do takich lokali podczas wybierania posiłku kierujcie się kilkoma zasadami, które sprawią, że krótko po posiłku nie będziecie jeszcze bardziej głodni. Zamawiając sałatkę z warzywami i kurczakiem zrezygnujcie z sosu na bazie majonezu i grzanek. Zamiast tego poproście o odrobinę dobrej oliwy lub sos z jogurtu naturalnego. Do pieczonego lub grillowanego mięsa nie wybierajcie frytek lub białego chleba. Zamiast tego zdecydujcie się na sałatkę grecką lub kaszę. Jeżeli do wyboru macie zupę najlepiej wybrać taką z dużą ilością warzyw. Nawet zabielona śmietaną będzie mniej tucząca niż klasyczny krem z brokułów lub biały barszcz z kiełbasą. W przypadku makaronu zdecydujcie się na ten al dente z warzywami lub z owocami morza.  Tuczące dodatki do potraw zastępujcie warzywami lub kaszą. Do posiłków nie wybierajcie słodkich napojów. Najlepsza będzie woda lub zielona herbata. Ważne jest aby nie pić jej w czasie posiłku i nie rozcieńczać kwasów żołądkowych.

Przygotowanie

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*