Zakupy i dieta glikemiczna

Przemyślana dieta powinna rozpocząć się od racjonalnego przygotowania kuchennych zapasów. Każdy, kto próbował zrzucić wagę wie, jak bardzo kuszą słodycze i stos niezdrowych przysmaków ukrytych w szafkach i spiżarni. Na nic całodzienne zmagania, omijanie wystaw cukierni, katusze na siłowni i motywacyjne zdjęcia w Internecie jeśli w głowie kołacze myśl o pysznych, maślanych ciastkach na dnie szuflady. Mimo, że brzmi to dość brutalnie faktem jest, iż koncentrując się na utracie kilogramów powinniśmy pozbyć się wszystkich zapalników i zaplanować zakupy, które pozwolą stworzyć wiele wartościowych przepisów. Od czego więc zacząć decydując się na dietę glikemiczną?

Zasady diety glikemicznej wymagają od nas zaplanowania zakupów, które pozwolą ułożyć wartościowe menu o niskim indeksie glikemicznym ( IG poniżej 50). Wybierając się do sklepu warto przygotować listę produktów, które możemy przechowywać dłużej i posiłkować się nimi w razie potrzeby- wybieramy te najmniej przetworzone, bez dodatku cukru i innych substancji słodzących. Do takiej grupy zaliczymy m.in. makarony z pszenicy durum, makaron sojowy, kasze, naturalny ryż, mąkę z soczewicy, chlebek typu Wasa. Suche produkty można przechowywać w szafkach bez obawy o utratę świeżości. Będą świetnym rozwiązaniem szczególnie wtedy, kiedy po pracy nie będziemy mieli ochoty na wizytę w supermarkecie.

Produkty tłuszczowe: mięso, jaja, tłuste sery, śmietanę do 18%, jogurt 0% kupujemy w zależności od potrzeb i zawartości lodówki. Można uzupełniać zapasy raz w tygodniu mrożąc poporcjowane mięso. Warzywa i owoce kupujemy jak najczęściej, bo te najświeższe smakują najlepiej. Podobnie postępujemy w przypadku  chleba z pełnego przemiału idealnego jako baza do szybkiego i zdrowego śniadania. Wybierając się na zakupy będące podstawą diety glikemicznej warto odwiedzać małe, lokalne sklepy i targowiska, na których dostaniemy produkty prosto od rolników.  Kupując jajka trzeba zwrócić uwagę na cyfry, które znajdują się na opakowaniu oraz skorupkach. Najzdrowsze są te z cyfrą 0 pochodzące z hodowli ekologicznej. Wiosną i latem najlepiej decydować się na sezonowe warzywa: mrożonki zostawmy sobie na zimowe deficyty świeżych warzyw. Osoby zwracające szczególną uwagę na poziom cholesterolu mogą zaopatrzyć się w jajka kur zielononóżek, które mają w sobie mniej substancji wpływających negatywnie na funkcjonowanie układu krwionośnego.

W sklepach ze zdrową żywnością znajdziemy wiele produktów z etykietami zawierającymi informacje nie tylko o ilości kalorii, ale również o wysokości IG. Niestety w większości przypadków są droższe od zwykłych produktów dostępnych w normalnych sklepach. Mogą pomóc jednak wszystkim początkującym poszukującym wartościowych i dozwolonych produktów odpowiednich w diecie glikemicznej. Podczas zakupów pomocna okaże się również tabela z dozwolonymi i niedozwolonymi, najpopularniejszymi produktami. Wystarczy ją wydrukować i mieć przy sobie zawsze wtedy, kiedy wybierzemy się do sklepu. Dzięki takiej podręcznej ściądze łatwiej będzie zaopatrzyć się we właściwe produkty i uniknąć pokus ukrywanych później  w kuchennych szafkach.

Przygotowanie

dieta glikemiczna

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*