Dieta poza domem – jak nie ulec pokusie?

Dieta glikemiczna  nie jest głodówką doprowadzającą organizm i psychikę do ruiny. Wprost przeciwnie! Możesz najeść się do syta i …chudnąć. Wystarczy, że będziesz przestrzegać określonych zasad również wtedy, kiedy przebywasz poza domem. Co jeść w pracy, w drodze na uczelnię, między posiłkami?

Często przed przejściem na racjonalną i skuteczną dietę powstrzymuje nas przekonanie, że trzeba poświęcić jej wiele czasu. To oczywiste, że w wolnym chwilach mamy możliwość przygotowywania smakowitych potraw zgodnie z zasadami diety glikemicznej. Możemy zając się bardziej złożonymi daniami i zaplanować posiłki na pozostałe dni.  Warto jednak zadać sobie pytanie co dzieje się z dietą, kiedy tryb życia ogranicza czas wolny do minimum, a głód dopada w najbardziej nieoczekiwanym momencie?

Najgorszym wyjściem w takich przypadkach jest ratowanie się słodkimi batonikami i śmieciowym jedzeniem. Będąc na diecie wybierz przekąski i proste potrawy, które możesz przygotować wcześniej lub kupić w każdym sklepie. Przykład? Garść migdałów między posiłkami ustrzeże przed napadami głodu, podobną rolę spełni słonecznik lub jogurt naturalny z ulubionym owocem. Sałatka z  piersi kurczaka z warzywami i domowym majonezem sprawdzi się podczas lunchu w pracy. Wychodząc z domu zawsze możesz wziąć ze sobą owoc lub surowe warzywa pocięte w słupki w poręcznym, plastikowym pojemniku. Tradycyjna kanapka na drugie śniadanie sprawdzi się w podróży jeśli do jej przygotowania użyjesz chleba razowego i  chudej wędliny z pomidorem i z liściem sałaty. Latem przygotuj sobie lekki koktajl z owoców i mleka, który świetnie ugasi pragnienie i zaspokoi głód. Chcesz zabrać go do pracy? Kup niewielki kubek-termos, który zmieści się w każdej torebce i przyda się podczas dłuższych wyjazdów. Dobrym pomysłem będzie również sok ze świeżych owoców lub warzyw – w przeciwieństwie do tych dostępnych w sklepach nie zawiera cukru ani konserwantów. Jeżeli wybierasz się do restauracji skorzystaj z oferty sieci Green Way serwującej zdrowe, niskokaloryczne posiłki bazujące na warzywach i kaszach.

Jeżeli wiesz, że czeka cię bardzo intensywny dzień rano zaserwuj swojemu organizmowi solidne śniadanie. Dzięki temu długo uwalniane węglowodany unormują poziom cukru we krwi i nie będziesz odczuwać głodu. Makaron z mąki durum w towarzystwie soczystego tuńczyka lub chudego, pieczonego mięsa będzie dobrym pomysłem na rozpoczęcie intensywnego dnia. Wielbiciele szybkich rozwiązań powinni zadowolić się musli z tartym jabłkiem i prażonym słonecznikiem.
 

Przygotowanie

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*