Jak tworzyć menu, czego unikać.

dieta glikemiczna menyOczywiście menu powinno się opierać o produkty o niskim IG 0 – 55, których spożywanie w ramach posiłku nie ma ograniczeń – zawsze jemy do syta.

Jeden, do max 2 posiłków może być uzupełnioniany produktami o średnim IG (55-70), pamiętajmy jednak, że może to być tylko dodatek, głównie do warzyw lub nasion strączkowych.

 

Nie spożywamy produktów o IG powyżej 70! I pamietajmy, że długie gotowanie może zwiększyć indeks produktów, zwłaszcza tyczy się to produktów zawierających skrobię ( makaron, kasze, marchew, ziemniaki).

Podstawą diety są owoce i warzywa, dopiero potem rośliny strączkowe, mięso, ryby, tłuszcze i węglowodany.
 
Wybieramy chude mięso, drób i ryby, stawiamy na tłuszcze roślinne – stosowane jako dodatek do potraw, spożywamy niskotłuszczowy nabiał i przetwory mleczne – oczywiście bez cukru, a także dużo pijemy – najlepiej wodę, niesłodzone soki. Nie wskazane są kolorowe napoje, ani soki, ani pepsi czy oranżada.

Unikamy tłuszczy zwierzęcych – nasze menu zubożeje o masło, tłuste mleko i produkty zawierające duże ilości nasyconych kwasów tłuszczowych.
 

Zobacz jak wybierać produkty

Przygotowanie

dieta glikemiczna menu

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*